Kinija pradėjo savo kosminės stoties programą

2011-07-18

Kinija oficialiai informavo apie kosminės stoties, kurioje galėtų gyventi ir dirbti šios šalies astronautai, programos pradžią, pranešė naujienų agentūra „Xinxua“.

Kosminės stoties montavimo darbus Žemės orbitoje planuojama užbaigti 2020 metais, teigiama pranešime.

Pirmąjį kiniškos stoties modulį planuojama iškelti į orbitą 2016 metais. Po to per 4 metus turi būti atskraidintas pagrindinis stoties modulis bei antroji laboratorijų skyriaus dalis. Stoties modulius į orbitą kels Kinijos raketos nešėjos „Long March 2F“ ir kosminiai laivai „Shenzhou“.

2011 m. Kinija planuoja paleisti į kosmosą du nepilotuojamus modulius, kurie bus sujungti su stotimi. Iš pradžių į orbitą bus iškeltas 8,5 tonų masės „Tiangong-1“ modulis, o antrąjį kitų metų pusmetį prie jo turėtų prisijungti kosminis laivas „Shenzhou – 8“.

Vėliau prie būsimosios stoties modulio prisijungs ir dar du kosminiai laivai „Shenzhou- 9“ ir „Shenzhou – 10“, kuriais skris po 2 – 3 kinų astronautus.

Kosminės stoties sukūrimas užbaigs trijų pakopų Kinijos pilotuojamų kosminių skrydžių programą, sakoma pranešime. 2003 m. Kinija paleido į kosmosą pirmąjį savo astronautą, o 2008 m. įvyko pirmasis Kinijos kosminio laivo įgulos nario išėjimas į atvirąjį kosmosą.