Kinijos erdvėlaiviai sėkmingai susijungė antrąjį kartą

2011-11-15

Kinija atliko savo antrąjį kosminį susijungimą bei taip dar labiau priartėjo prie savo ambicijų sukurti pilotuojamą kosminę stotį įgyvendinimo.

Veiksmas buvo pakartotas po pirmojo susijungimo praėjus dvylikai dienų. Shenzhou VIII sėkmingai prisijungė prie eksperimentinio Tiangong-1 modulio 343 kilometrų aukštyje virš Žemės.

Du nepilotuojami kosminiai aparatai kartu susikabinę skriejo nuo lapkričio trečiosios, o pirmadienį Shenzhou VIII atsiskyrė nuo Tiangong-1 ir po pusantros valandos susijungė dar kartą.

Shenzhou kapsulė yra modifikuota kapsulės versija, kuri nuskraidino pirmuosius Kinijos astronautus į kosmosą.

Kinija tikisi užbaigti kosminės stoties statybą iki 2020-ųjų. Prisijungimas prie erdvėlaivio yra vienas pagrindinių elementų, reikalingų šiam tikslui įgyvendinti.

Tokį manevrą sunku atlikti, nes du aparatai, skriejantys toje pačioje orbitoje, aplink žemę sukasi tūkstančio kilometrų per valandą greičiu. Jie turi susijungti labai švelniai, nes priešingu atveju erdvėlaiviai sunaikins vienas kitą.

Shenzhou VIII į orbitą pakilo lapkričio pirmąją dieną, o į žemę turėtų grįžti ketvirtadienį.

Kitais metais Kinija žada atlikti dar du tokius manevrus, iš kurių bent vienas turėtų būti pilotuojamas.