Milžiniška planeta sudaryta iš deimantų

2011-12-06

Ši koncepcija skamba patraukliai, bet, tikriausiai, jūs ten gyventi nenorėtumėte. Nauji tyrimai iškėlė hipotezę, kad kai kurios žvaigždės, esančios Paukščių take, gali „globoti“ dideles žemiškas planetas, kurių 50 proc. sudaro deimantai. Jeigu tokios planetos ir egzistuoja, didelė tikimybė, kad gyvybės ten nėra.
Ohajo universiteto mokslininkai, norėdami ištirti kaip susiformuoja deimantai, atkūrė žemės žemutinės mantijos temperatūrą ir slėgį. Tačiau, pagrindinis mokslininkų tikslas buvo: suprasti kas nutinka su kitose saulės sistemose esančiomis, anglies prisotintomis, planetomis ir, ar saulės sistemos, kurios yra prisotintos anglies gali gaminti deimantines planetas.

Atlikus išsamius kompiuterinio modeliavimo tyrimus, Wendy Panero, Ohajo žemės mokslų profesorius, apibendrino rezultatus: „Planetos, kurių masė yra bent penkiolika kartų didesnė už žemės masę, gali būti deimantinėmis. Mūsų rezultatai yra stulbinantys, mes nustatėme, kad anglies prisotintos planetos susiformuoja su branduoliu ir mantija, lygiai taip pat, kaip Žemė. Tačiau, branduolys ir mantija, tikriausiai, būtų prisotinti anglimi, taip kaip plienas, ir panašiai kaip deimantas“.

Žemės branduolys, pagrinde, sudarytas iš geležies, o mantija iš silicio pagrindo mineralų. Būtent šie elementai sudarė dulkes, kurios vėliau susiformavo į mūsų saulės sistemą. Dėl karštos sudėties, kurią palaiko geoterminė energija, žemė yra palanki vieta gyvybei. Deimantai lengvai praleidžia karštį, tačiau žemės, sudarytos iš anglies, vidus labai greitai sušaltų. Rezultate, nebūtų nei geoterminės energijos, nei platforminės tektonikos ir – galiausiai -, nei magnetinio lauko ar atmosferos.

„Mes manome, kad deimantinė planeta turėtų būti labai šalta ir tamsi vieta“, – teigė Panero. Šie tyrimai yra susiję su ankstesniais atradimais, kurie skelbė apie mirusios žvaigždės liekanos, taip vadinamos, „deimantinės planetos“ atradimą. Ohajo mokslininkų tyrimai patvirtina, kad tikra, žemiška deimantinė planeta gali susiformuoti mūsų galaktikoje. Kiek tiksliai tokių planetų gali būti? Kokia jų vidinė sudėtis? Šie klausimai liko atviri ir yra palikti tolimesniems moksliniams tyrinėjimams.