Hablo teleskopas nufotografavo galaktikos centrą

2011-10-11

NASA Hablo kosminio teleskopo infraraudonaisiais spinduliais padaryta nuotrauka atspindi tai, kaip vyksta galaktikos centro tyrinėjimas. Nuotraukoje aptikta nauja didelių žvaigždžių koncentracija sudėtingose jonizuotų dujų sūkuriuose, galaktikos centre.

Nuotraukose matyti švytinčios vandenilio jonizuotos dujos bei daugybė žvaigždžių. Šios žvaigždės yra išsidėsčiusios dideliame regione. Anksčiau buvo manyta, kad galaktikos centre žvaigždės yra susiskirsčiusios tik į tris grupes, žinomas kaip centrinė (central) grupė, lankinė (arches) grupė bei penketuko (quintuplet) grupė. Šios trys grupės aiškiai matomos teleskopo darytoje nuotraukoje.

Aplink šias grupes išsidėsiusios pavienės žvaigždės galėjo atsirasti suirus kitoms žvaigždžių grupėms.

Iš šių žvaigždžių atkeliaujantys vėjai bei radiacija sukuria sudėtingas dujų struktūras, matomas nuotraukos viršuje, o kai kuriais atvėjais iš jų galėjo susiformuoti ir naujos žvaigždės. Jonizuotų dujų lankai yra išskaidyti į plonų siūlelių masyvus, kurie smarkiai įtakoja vietinį magnetinį lauką.

Nuotraukos apačioje matomi dujų stulpai, kuriuos suformavo vėjai, sklindantys iš penketuko grupės. Paveikslo centre, jonizuotos dujos, supančios milžinišką juodąją skylę yra suvaržytos radioaktyvaus kosminių dulkių toro formos debesies.

Netikrų spalvų nuotrauka buvo padaryta per filtrą, kuris parodo, kaip karštos vandenilio dujos švyti kosmose.

1 žvaigždutė2 žvaigždutės3 žvaigždutės4 žvaigždutės5 žvaigždutės (1 votes, average: 5.00 out of 5)