Mokslininkai tikisi greitu metu žmones sujungti su kompiuteriais

2011-09-21

Žmonių sukurti įrenginiai, nuo elektros lemputės iki iPod, siunčia informaciją naudodami elektronų srautą. Tuo tarpu visi gyvi padarai signalus persiunčia jonų ir protonų pagalba.

Vašingtono Universiteto mokslininkai sukūrė naują tranzistorių, kuris naudoja protonus: tokiu būdu įrenginys gali tiesiogiai komunikuoti su gyvu organizmu. Iki šiol įrenginiai, kurie buvo prijungti prie žmogaus, su juo kontaktuodavo naudodami elektronus, tačiau tai neigiamai paveikdavo žmogaus kūno daleles.

Mokslininkai atrado biomedžiagą, kuri labai gerai praleidžia protonus. Tai suteikia galimybę potencialiai sujungti įrenginį su gyva būtybe. Protonai atsakingi už raumenų susitraukimus ir signalų į smegenis persiuntimus. Aparatas, laikinai prijungtas prie žmogaus, galėjo stebėti šiuos procesus. Tikimasi, kad ateityje jis galės sukurti tokius protonų srautus, kurie galės tiesiogiai valdyti žmogaus funkcijas.

Įrenginyje biologiškai paveiktos molekulės gali išjudinti protonus, o protonų srautas gali būti įjungtas ir išjungtas bet kada – panašiai, kaip ir elektronų srautas. Įrenginys naudoja modifikuotą chitosano struktūrą, išgautą iš kalmarų (kai jie jas turėjo) ir krabų kriauklių. Chitozanas sugeria vandenį ir suformuoja begalę vandenilinių ryšių. Tokiu būdu protonai gali lengvai peršokti iš vienos vandenilio molekulės į kitą.

Tikimasi, kad pirmieji aparato taikymai bus pradėti ateinančiame dešimtmetyje. Dabartinio modelio pagrindas yra pagamintas iš silicio, todėl negali būti naudojamas žmogaus kūne, tačiau tolimesnėje ateityje tikimasi sėkmingai implantuoti šiuos įrenginius ir per juos stebėti ar net tiesiogiai valdyti žmogaus funkcijas.