Paneigti tradiciniai šviesos dėsniai

2011-11-24

Kiekvienas sveiko proto žmogus pasakytų, kad norint sustabdyti šviesos patekimą į patalpą reikia uždengti plyšį pro kurį ji sklinda, tačiau Prinstono universiteto inžinieriai paneigė šį mitą. Tyrimo komanda nustatė, kad kai uždengiame mažą plyšį metaliniu dangteliu tai nesustabdo šviesos sklidimo bet jį sustiprina. Mokslininkas Stepehn Chous su kolegomis išbandė šią hipotezę praktiškai. Jis metaliniame pluošte padarė daug mažų skylučių, tada kiekvieną iš jų uždengė vienodo dydžio metaliniais dangteliais. Apšvietę metalinį pluoštą mokslininkai nustatė, kad kai pluoštas yra uždengtas pro jį patenka 70 proc. daugiau šviesos negu įprasta.

Tyrėjus šokiravo bandymo rezultatai, tradicinė optinė logika teigia, kad uždengus šviesos plyšius tai turėtų visiškai sustabdyti šviesos praeinamumą. Naujai išrasta „blokavimo“ technika gali būti naudinga norint pagerinti šviesos perdavimą. Pasitelkę mikroskopus mokslininkai gali matyti pro plyšį besiveržiančias mažas šviesos daleles. Su naujai atrasta technologija šis prasiskverbimas gali būti padidintas ir sustiprintas, o tai leistų sukaupti dar daugiau tyrimui reikalingos informacijos.

Stepthen Chous norėdamas dar labiau įsigilinti į šį šviesos fenomeną į pagalbą pasitelkė naujausias technologijas – ultra jautrius detektorius, kurie yra dar naudojami diagnozuojant įvairias ligas bei aptinkant sprogmenis. Pasitelkę detektorius tyrėjai pakartojo tyrimą. Vienintelis skirtumas buvo tas, kad vietoje šviesos buvo naudojamas lazeris. Visų nuostabai, rezultatai buvo tie patys, pro uždengtus plyšius pateko 70 proc. daugiau šviesos negu įprasta. Eksperimentas buvo pakartotas dar kartą apkeičiant metalinio pluošto pusę, tačiau rezultatai ir vėl nepasikeitė.

Apibendrinę visą iš bandymų ir tyrimų gautą informaciją ir rezultatus mokslininkai padarė keletą hipotezių, kurios viską moksliškai pagrindė. Buvo nustatyta, kad metaliniai diskai dengiantys plyšius veikia kaip antenos: jos iš vienos pusės sugeria, o iš kitos pusės spinduliuoja elektromagnetines bangas. Mokslininkas S. Chou su savo tyrimų grupe žada ir toliau gilintis į šį fenomeną ir jo praktinį pritaikymą naudojant ultra jautrius detektorius.