Iš kur planetose atsiranda vanduo?

2011-11-16

Astronomai anksčiau manė, kad žvaigždės susiformuoja susispaudžiant medžiagai dėl gravitacijos. Tačiau po atliktų tyrimų nustatyta, kad žvaigždžių formavimosi procesas vyksta keliais etapais. Pirmajame etape jauna žvaigždė yra apsupama disko formos dulkių ir dujų debesies. Po kelių milijonų metų šis diskas subręsta pakankamai, kad iš jo galėtų formuotis planetos.

Tiriamoji žvaigždė TW Hydra dabar yra antrojoje, planetų formavimosi stadijoje. Dėl to, kad ši žvaigždė yra palyginti arti, tyrėjai gali stebėti, kas vyksta šios žvaigždės dulkių ir dujų diske. Vis dar nėra aišku, kaip kietosiose planetose atsiranda vanduo. Manoma, kad vanduo yra atnešamas kometų planetoms jau susiformavus. Tačiau naujasis tyrimas parodo ir dar vieną galimą atvejį.

Astronomai atskleidė, kad aplink žvaigždę besisukančiame diske yra aptikta vandens. Diske esančio ledo užtektų keliems tūkstančiams žemės vandenynų užpildyti. Be to, šio ledo cheminė sudėtis yra tokia pati, kaip ir žemėje esančio vandens.

Tai parodo, kad vanduo planetose (tarp jų ir žemėje) galėjo atsirasti dar planetos formavimosi metu, o ne daug vėliau kometų bombardavimo metu, kaip manyta anksčiau.