NASA ruošiasi naujos kosminės kapsulės bandymams

2011-11-09

NASA pranešė, kad ji ruošiasi 2014-aisiais pradėti bandomuosius „Orion“ kapsulės skrydžius. Tikimasi, kad ši kapsulė vieną dieną galės nuskraidinti žmonės į mėnulį, asteroidą ar Marsą.

Bandomojo nepilotuojamo skrydžio metu kapsulė bus pakelta į orbitą, kurioje ji du kartus apskries Žemę. Po to ji bandys pereiti į Žemės atmosferą ir galiausiai nukris vandenyne.

Tikimasi, kad surinkti duomenys padės labiau patobulinti kapsulę, ko pasekoje bus sutaupyta nemažai misijai reikiamų kaštų.

Tiksli bandymų pradžios data dar nėra nustatyta.

Perėjimo į Žemės atmosferą bandymas leis surinkti duomenis, reikalingus erdvėlaiviui sukurti, kuris gali atlaikyti didesnį nei 32000 km/h greitį bei saugiai pargabenti astronautus į žemę.

Anksčiau NASA pranešė, kad „Orion“ kapsulė iš pradžių buvo „Constellation“ programos dalis, kurios pagrindinis tikslas buvo vėl nuskraidinti žmones į mėnulį. Šis projektas buvo atšauktas prezidento Barako Obamos dėl per didelių kaštų ir darbų vėlavimo. Obama vietoje to iškėlė naują tikslą: 2025-aisiais pasiekti asteroidą, o dar po dešimties metų – Marsą.

Kapsulės kūrimas buvo pradėtas 2006-aisiais. 23 tonas sverianti kapsulė į tolimąjį kosmosą galės skraidinti keturis astronautus.