Pasaulį išvydo pirmos genetiškai modifikuotos beždžionės

2012-01-09

JAV išvestos pirmosios pasaulyje genetiškai modifikuotos (GM) beždžionės, informuoja telegraph.co.uk. Mokslininkai jas išvedė, išskyrę ląsteles iš šešių embrionų.

Iki šiol mokslininkai išvesdavo tik GM graužikus, sudėję du ar daugiau apvaisintų kiaušinėlių arba embrionus.

Jau gana seniai sugebama išvesti pelių be tam tikrų genų. Jas naudoja bandymams, ieškodami nutukimo, depresijos, diabeto, Parkinsono ir kitų ligų priežasčių bei gydymo būdų.

Į primatų embrionus neįmanoma integruoti išaugintų kamieninių ląstelių.

Norint susieti primatų ląsteles, reikia anksčiau jas išskirti iš embriono, aiškino Oregono universiteto tyrėjas Shoukhratas Mitalipovas.

Eksperimentas pavyko, pasaulį išvydo trys bengališkųjų makakų patinėliai – Roku, Hexas ir Chimero. Visų genai yra iš kelių embrionų.

„Ląstelės nesusijungia, tačiau iš jų formuojasi audiniai ir organai. Mokslui atsiveria didžiulės galimybės“, – aiškino tyrėjas.

Eksperimentas bus aprašytas sausio 20 d. pasirodysiančiame žurnale „Cell“.

Mokslininkai atlieka bandymus su bengališkosiomis makakomis, ieškodami vaistų nuo ŽIV ir AIDS, skiepų nuo pasiutligės, nuo raupų ir nuo vaikų paralyžiaus. Šias makakas JAV ir Rusija taip pat skraidina į kosmosą.

www.DELFI.lt