Po dešimtmečius trukusių paieškų, izoliuotas pagrindinis detoksikacijos kelio veikėjas

2011-07-27

Cheminės reakcijos vyksta visur, visą laiką – saulėje, žemėje ir mūsų kūnuose. Daugelyje atvejų, fermentai padeda šioms reakcijoms įvykti. Vienos šeimos fermentai, citochromo P450s (P450) yra svarbūs, nes jie padeda pašalinti toksinus.

Mes žinome, kad P450 yra svarbus gyvenime visomis prasmėmis, nes jis randamas gyvūnuose, augaluose, grybuose ir bakterijose, tačiau jie ypatingai svarbūs žmogui, nes fermentai atsakingi už daugiau nei 75 procentų vaistų metabolizmą.

“Reakcijos, kuriose P450 atlieka detoksikaciją yra įdomios tuo, kad jos aktyvuoja cheminius ryšius, kurie paprastai nėra reaguojantys. Chemiškai kalbant, tai labai sunku padaryti kontroliuojamu būdu,” – sako Michael Green.

Kalbant apie P450, mes žmonės nesame visi vienodi. Vienas asmuo gali būti jautresnis apsinuodijimams toksinams ar vaistams daugiau nei kitas, tai priklauso nuo P450 fermento kiekių kepenyse, plaučiuose ar kituose organuose. Kadangi šie fermentai yra akivaizdžiai svarbūs biologijoje ir medicinoje, jie buvo tiriami daugelį metų, tačiau kaip tiksliai jie sugeba pagreitinti chemines reakcijas išlieka nenustatyta.

Didžiausia problema yra P450 fermento pirmasis junginys. Tai labai gerai reaguojanti cheminė junginio atmaina, padedanti “suvirškinti” toksinus ir vaistus. Dėl šio ypatingo reagavimo, junginys tampa kažkuo kitu prieš mokslininkams jį užfiksuojant. Tai buvo problema daugiau nei 40 metų.

“Šis darbas patvirtina pirmojo junginio egzistavimą ir rodo, kad jis gali atlikti chemines reakcijas kuriomis žinomas P450” – pareiškė Green. “Dabar kai mes galime pagaminti šią cheminę atmainą, mes galime pradėti didesnio mąsto mokslinius tyrimus, norėdami suprasti kaip tai vyksta chemiškai.”

Tikimasi, kad šis tyrimas padės chemikams nustatyti, kaip geriau kontroliuoti tam tikras chemines reakcijas. šios žinios padėtų farmacijoje vaistus padaryti efektyvesnius ir pigesnius.