Specialus kosminis kostiumas leis pajusti Marso sąlygas

2012-05-02

Daniel Schildhammer iš Austrijos kosmoso agentūros šią savaitę pradėjo skafandro imituojančio Marso aplinkos sąlygas bandymus. Speciali kosmonauto apranga atkartoja žemą Marso atmosferos slėgį ir yra aprūpinta ekstremalias temperatūras atlaikančia įranga. Šios įrangos pagrindas yra borto kompiuteris, kuris remiantis daviklių tinklo parodymais valdo kostiumo šildymo bei vėsinimo sistemas. Kostiumo priedas – ausinės, kostiumo dėvėtojui su išmaniaisiais telefonais besinaudojančiais kolegomis leis palaikyti bevielį ryšį.

Lyginant su pirmąją kostiumo versija, kuri buvo išbandyta dar 2009 metais, dabartinis modelis yra aprūpintas geresne elektronine įranga ir už įrankių valdymą atsakinga garso atpažinimo sistema. Tačiau, anot mokslininkų komandos vadovo Gernot Groemer, kosminio kostiumo laukia dar daug patobulinimų. „Tikslas yra sukurti simuliaciją, kuri bus tokia realistiška, kad užmerkę akis pasijusime lyg būdami Marse“, – sakė mokslininkas. Specialusis skafandras yra bandomas Austrijos Dachšteino kalnų ledo uolose. Jis yra suprojektuotas surinkti mėginius neužteršiant išorinės aplinkos.