Astronomai visatoje atrado kompleksinių organinių junginių

2011-10-27

Astronomai praneša, kad visatoje atrastas sudėtingas organinis mišinys. Tai reiškia, kad organiniai junginiai gali egzistuoti ne tik ten, kur yra gyvybė. Šie junginiai taip pat gali būti natūraliai sukuriami žvaigždžių.

Tyrėjai teigia, kad visatoje atrasta organinė medžiaga susideda iš aromatinių ir alifatinių komponentų. Šių junginių struktūra tokia sudėtinga, kaip ir anglies ar benzino molekulių. Dėl to, kad anglis ir nafta yra pirmykštės gyvybės liekanos, buvo manoma, kad tokie sudėtingi junginiai galėjo susikurti tik iš gyvų organizmų. Naujasis tyrimas parodė, kad tokie junginiai gali susikurti kosmose net ir ten, kur nėra jokios gyvybės formos.

Tyrėjai šią medžiagą atrado tarpžvaigždinėje erdvėje žvaigždžių infraraudonojo spinduliavimo metu. Teigiama, kad žvaigždės ne tik sukuria šią medžiagą, bet ir išspinduliuoja ją į tarpžvaigždinę erdvę. Anksčiau manyta, kad šios molekulės yra paprasti vandenilio ir anglies junginiai. Tačiau Spitzer kosminis teleskopas nustatė, kad šių junginių struktūra yra daug sudėtingesnė.

Tyrimas patvirtina anksčiau iškeltą prielaidą, kad žvaigždės, artėjančios prie savo gyvavimo pabaigos, gali sukurti organinius junginius. Nors teoriškai tai nėra įmanoma, stebėjimai rodo, kad tai iš tiesų vyksta.

Įdomiausia yra tai, kad šios organinės žvaigždžių dulkės yra labai panašios į tas, kurios yra atrandamos meteorituose. Meteoritai yra ankstyvosios saulės sistemos liekanos, todėl yra galimybė, kad meteoritų bombardavimo metu organinės dalelės galėjo būti atneštos į žemę. Iš šių organinių junginių galėjo atsirasti pirmoji gyvybė.