Lėktuvai į kosmosą skraidins mokslinę įrangą

2011-11-08

Kompanija NewSpace bando užtikrinti suborbitinį priėjimą prie kosmoso kompanijoms, turinčioms mokslinės įrangos. Tai eksperimentinis projektas, kurio metu priėjimas prie suborbitos būtų dažnesnis bei pigesnis.

Suborbitiniu kosminiu skrydžiu vadinamas toks skrydis, kai erdvėlaivis ar lėktuvas pasiekia kosmosą, tačiau jo trajektorija kertasi su Žemės atmosfera, todėl objektas neatlieka pilno orbitinio apsisukimo.

Tyrimams naudojamas raketas į suborbitą norima pakelti kartu su F-104 Starfighter naikintuvu. Kitais metais tokias raketas bus siekiama pritvirtinti ir prie komercinių skrydžių lėktuvų.

Spalio 27-ąją buvo atlikti pirmieji bandymai, kurių metu „StarLab“ raketa buvo sumontuota ant F-104 Starfighter naikintuvo. Orlaivis atliko keletą staigių manevrų, keletą kartų pakilo ir nusileido NASA erdvėlaivių nusileidimo bazėje. Staigūs manevrai buvo atlikti siekiant išsiaiškinti, kaip į tokį pokytį reaguoja tyrimams naudojama įranga.

„StarLab“ suborbitinė raketa yra į orą paleidžiama tyrinėjimų raketa, kuri gali būti panaudojama daug kartų. Ji gali pasiekti 120 km aukštį. Vienu metu raketa gali skraidinti keturis mokslinės įrangos komplektus.

„StarLab“ raketa su moksline įranga nuo naikintuvo bus paleidžiama naikintuvui pasiekus atitinkamą aukštį. Ji vėliau nusileis į vandenyną parašiutu, o dar vėliau bus grąžinta tyrėjų komandai, kurie ją paruoš sekančiam skrydžiui.

Tokie raketų paleidimai nuo lėktuvų leis sutaupyti daug energijos, kuri būtų sunaudojama raketas paleidžiant nuo žemės.