Kinija paleido nuosavą GPS sistemos palydovą

2012-01-10

Xinhua naujienų agentūros duomenimis, antradienį Kinija paleido, šalyje pagamintą, satelitinės navigacijos sistemą. Šalis siekia sumažinti priklausomybę nuo užsienio technologijų. Kinija jau 2000-aisias metais, norėdama sumažinti priklausomybę nuo Jungtinių Valstijų valdomos „Global Positioning System“ (GPS), pradėjo kurti kosmoso navigacijos tinklą ir pagal paskutinius pranešimus, pasiryžo suteikti pasaulinį paslaugos aptarnavimą iki 2020-ųjų metų.

„The Beidou“ arba kompasas, navigacinė sistema iki šiol aptarnavo Kiniją ir aplinkines teritorijas. Beidžingas 2012-ais metais ruošiasi paleisti dar 6 satelitus, kad praplėsti aptarnavimą iki Azijos regiono. Pirmasis kompaso satelitas, per paskutinį dešimtmetį, po keturių eksperimentinių satelitų paleidimo į orbitą, į kosmosą buvo paleistas 2007 metų balandį. Nėra aišku, kiek satelitų buvo paleista iki šiol. Planuojama, kad sistema turės 35 satelitus pagamintus Kinijos technologijų pagalba ir tieks įvairias topografijos, žuvininkystės, transporto, meteorologijos ir telekomunikacijos paslaugas.

Parengė: Martynas Vaičekauskas