Astronomai aptiko dar vieną planetą, tačiau iš kitos galaktikos (Video)

2011-07-27

Europos astronomų komanda, naudodama MPG/ESO 2.2 metrų teleskopą ESO’s La Silla observatorijoje Čilėje, aptiko egzoplanetą skriejančią aplink žvaigždę, kuri priklauso Paukščių Tako galaktikai. Jupiterio dydžio planeta yra kiek neįprasta, nes ji skrieja aplink žvaigždę, kuri artėja prie savo gyvenimo pabaigos ir kuri netrukus gali praryti planetą. Tai suteikia užuominas apie mūsų saulės sistemos tolimą ateitį.

Per pastaruosius 15 metų, astronomai atrado netoli 500 planetų skriejančių aplink žvaigždes mūsų kaimynystėje, tačiau dar nei viena nebuvo rasta už mūsų (Paukščių Tako) galaktikos ribų. Tačiau planeta, kurios masė prilygsta 1,25 karto Jupiterio masei, skrieja aplink žvaigždę, kuri nepriklausė mūsų galaktikai. Ji buvo vadinamajame Helmi sraute, grupėje žvaigždžių skriejančių nykštukinėje galaktikoje, kurią prarijo mūsų, Paukščių Tako galaktika. Tai įvyko maždaug prieš 6 – 9 milijardus metų.

“Šis atradimas labai įdomus” – sako Rainer Klement, mokslininkas iš Max Planck instituto. “Pirmą kartą astronomai aptiko planetų sistemą nepriklausiusią mūsų galaktikai. Kadangi įsivėlę dideli atstumai, kol kas nebuvo patvirtinta nei viena planetų sistema už mūsų galaktikos ribų.”