Atgabenimas trupučio Marso atgal namo

2011-07-22

Jei Marse yra gyvybės įrodymų, jie bus rasti planetos uolienose. Ir dauguma Marsą tyrinėjančių mokslininkų

pasakys jums, geriausias būdas sužinoti daugiau apie Marso uolienas – atgabenti keletą jų atgal į Žemę.

NASA jau seniai turi planų Marso mėginių atgabenimo misijai. 1990-aisiais metais ši misija buvo aktyvių agentūros misijų sąraše, ir buvo ketinama ją įvykdyti ne anksčiau 2008 metų. Tačiau kelios iš eilės nesėkmingos Marso misijos, klimato ir ašigalių tyrinėjimo, paskatino NASA pergalvoti planetos tyrinėjimo strategiją, ir taip atidėti mėginio grąžinimo misiją.

Tačiau dabar ši misija vėl susilaukia aptarimo. Nors nė vienas projektas dar nefinansuojamas, idėjos kaip tai galėtų būti atlikta yra rimtai aptarinėjamos. Viena iš jų – 2018 paleisti “roverį”, preliminariu pavadinimu MAX-C (“Mars Astrobiology Explorer-Cacher”), kurio užduotis surinkti maždaug dvidešimt uolienų ir dulkių mėginių. MAX-C šiuos mėginius saugotų sandariame konteineryje, kurį po metų paimtų kitas roveris ir paleistų į Marso orbitą. Trečiasis erdvėlaivis paimtų talpyklą iš orbitos ir gražintų atgal į žemę.

Nors MAX-C yra tik pasiūlymas, kūrimo darbai pradėti ir gręžimo, surinkimo sistemų prototipai pradėti bandyti. Praeitą mėnesį, grupė mokslininkų ir inžinierių keliavo į netoli Mono ežero (Kalifornija, JAV) įsikūrusią kompaniją, pagaminusią šešių ratų roverį – Plutoną, išbandyti šių sistemų.