Ar tiesiogiai nufotografuota egzoplaneta egzistuoja?

2011-10-05

Manyta, kad Fomalhautas b yra pirmoji tiesiogiai nufotografuota egzoplaneta, tačiau dabar tuo pradėta abejoti, nes planeta skrieja ne ta orbita, kokia tikėtasi. Iš pradžių manyta, kad ši planeta sukasi apie žvaigždę Fomalhautą, esančią galaktikos centre, tačiau pastebėta žymių trajektorijos nuokrypių. Dėl šios priežasties atrastoji planeta negali būti egzoplaneta.

Planeta buvo atrasta analizuojant dulkių debesį apie žvaigždę Fomalhautą. Po ilgų tyrinėjimų, Hablo kosminiam teleskopui pavyko užfiksuoti Jupiterio dydžio planetą, tačiau dėl teleskopo gedimų tolesni tyrimai nebeįvyko. Naujausi stebėjimai buvo atlikti tik pernai, ir pastebėta, kad planeta yra visai ne toje vietoje, kurioje tikėtasi. Kai kurie mokslininkai teigia, kad planetos orbita buvo klaidingai apskaičiuota, o kai kurie teigia, kad čia išvis ne planeta, o fone esanti žvaigždė.

Ši planeta negali egzistuoti ir dėl kitų anomalijų. Pavyzdžiui, kaip tokio dydžio planeta, ji švyti per ryškiai. Taip pat jos užfiksuoti negali ir jokie antžeminiai infraraudonųjų spindulių teleskopai. Dėl šių priežasčių Fomalhautas b greičiausiai bus išbrauktas iš egzoplanetų sąrašo. Tokiu atvėju, daugiau dėmesio bus skiriama egzoplanetos 1RXJ1609 tyrinėjimams.

Dėl šio nesusipratimo greičiausiai bus peržiūrėtos visos iki šiol užfiksuotos egzoplanetos.