Biologai atrado genus, kurie gali išgydyti stuburo pažeidimus ir traumas

2011-09-22

Kalifornijos Universiteto biologai identifikavo daugiau nei 70 genų, kurie atsakingi už nervų ląstelių atstatymą po traumų. Šie atradimai gali būti panaudoti stuburo smegenų ar kitų nervų pažeidimų pašalinimui.

Šie genai buvo atrasti ištyrus 654 skirtingus genus, kurie galimai gelėjo reguliuoti aksonų augimą. Aksonais yra sujungtos nervų ląstelės – jais keliauja nerviniai impulsai. Po mikroskopinių tyrinėjimų, tyrėjai nustatė 70 genų, kurie po sužeidimų skatindavo ar stabdydavo aksonų atsistatymą.

Po stuburo smegenų pažeidimų smarkiai pažeidžiami yra ir aksonai. Nugaros smegenyse jų regeneracija yra labai neefektyvi, todėl stuburo smegenų pažeidimai dažniausiai nėra pagydomi.

Pastaraisiais dešimtmečiais buvo išsiaiškinta, kaip nervai formuoja savo jungtis embriono lygyje, tačiau daug mažiau yra žinoma kaip žmonės ar gyvūnai sutvarko šias jungtis po pažeidimų.

Šių genų atradimas, mokslininkų teigimu, yra pats svarbiausias. Nustačius priežastis, dėl ko aksonai neatsikuria, jas bus galima pašalinti ir pritaikyti tai medicinoje, nugaros smegenų ar kitokių nervų pažeidimų gydymui.

Genai buvo atrasti specialiai pežeidus nervų sistemą. Bandymams buvo naudoti kirminai, musės ir pelės. Po 24 valandų mokslininkai pastebėjo, kurie genai atsakingi už nervų sistemos atstatymą.