Biologai pranašauja organizmų su blogos kokybės genais išnykimą

2012-04-18

Toronto universiteto evoliucijos biologai atrado, kad individai turintys blogos kokybės genus gali pagimdyti atžalas su dar prastesnėmis chromosomomis. Šis procesas, pasikartojantis per kartas, gali įtakoti visos rūšies išnykimą, rašoma „Proceedings of the National Academy of Sciences“.

Mokslininkai spėja, kad šiuos genetinius trūkumus turintys organizmai gali susidurti su didesne DNR mutacijų rizika. Buvo tiriamos vaisinės muselės, kurių paprasta genetinė sistema yra panaši į sudėtingesnes biologines sistemas, todėl tyrimų rezultatai gali būti pritaikyti ir žmonėms.

Ecology & Evoliutionary Biology (EEB) mokslų daktaras, Nathaniel Sharp kartu su profesoriumi Aneil Agrawal tyrė vaisinių muselių mutacinius reiškinius. Mokslininkai į vieną iš vaisinių muselių chromosomų įvedė kenksmingą mutaciją. Buvo stebima kaip šios kenksmingos mutacijos, 46 muselių kartose, paveiks tam tikrų chromosomų būklę. Atlikę tyrimus mokslininkai padarė išvadą, kad silpna genetinė kokybė pagreitiną mutacijas. Nors tikslus proceso mechanizmas nėra aiškus, spėjama, kad jis gali būti susijęs su individo nesugebėjimu “pataisyti” DNR arba su padidėjusiu DNR pažeidimų jautrumu.

Vaisinės muselės yra labai naudingos genetiniams tyrimams, tirdami vaisines museles mokslininkai turi unikalią galimybę stebėti tūkstančius genų, taip pat šis procesas vyksta daug greičiau nei tiriant žinduolius. Vaisinių muselių priežiūra nieko nekainuoja, jos greitai dauginasi, tai mokslininkams leidžia per kelis mėnesius ištirti kelias muselių kartas.