Į Tarptautinę kosminę stotį atgabentas akvariumas

2012-08-01

Japonijos kosmoso tyrimų agentūros JAXA krovininis erdvėlaivis „ H-II Transfer Vehicle“ į Tarptautinę kosminę stotį (TKS) kartu su kitais kroviniais atgabeno ir nedidelį akvariumą su keliomis žuvelėmis, pranešė „Wired.co.uk“.

Šis akvariumas įtaisytas TKS Japonijos tyrimų sektoriuje. Akvariume gyvena kelios japoninės medakos (Oryzias latipe). Šviesos diodų apšvietimas akvariume imituoja dieną ir naktį, sakoma pranešime. Žuvelės į kosminę stotį atgabentos ne tik dėl to, kad džiugintų astronautų akį: jos dalyvauja biologiniuose eksperimentuose, nagrinėjančiuose kosminės spinduliuotės poveikį žuvų organizmui, o taip pat įvairius su nesvarumu siejamus reiškinius, tarp jų raumenų atrofiją, kaulų nykimą ir kt., sakoma pranešime.

Konkreti žuvų rūšis buvo pasirinkta dėl to, kad japoninių medakų oda yra permatoma, ir astronautai gali matyti jų vidaus organus. Be to, mikrogravitacijos sąlygomis šios žuvys greitai dauginasi. Kadangi šių žuvų genomas jau yra iššifruotas, mokslininkams bus nesunku aptikti kosmose gyvenusių žuvų genetinius pakitimus.

Pasak JAXA atstovų, kosminėje stotyje bandomosioms žuvelėms sudarytos tinkamos gyvenimo sąlygos. Manoma, kad akvariume jos galės išbūti ne mažiau kaip 90 dienų, o per šį laikotarpį turėtų atsirasti 3 naujos žuvelių kartos.

"Balsas.lt"