Kinų erdvėlaivis sėkmingai prisijungė prie kosminės stoties

2011-11-03

Kinija dar vienu žingsniu priartėjo prie savo tikslo sukurti aplink Žemę besisukančią kosminę stotį.

Shenzhou VIII erdvėlaivis sėkmingai prisijungė prie Tiangong-1 eksperimentinio modulio 1:36 naktį vietos laiku. Tai įvyko 343 kilometrų aukštyje virš žemės.

Shenzhou erdvėlaivis yra modifikuota kosminės kapsulės versija, kurią į kosmosą buvo pakelti pirmieji Kinijos astronautai.

Kinija tikisi, kad kosminės stoties konstrukcija bus užbaigta iki 2020 metų. Šią kosminę programą valstybė regi kaip savo pasaulinio augimo ir technologinio tobulėjimo simbolį.
Kinijos mokslininkai šį susijungimą stebėjo Jiuquan palydovų paleidimo centre. Teigiama, kad šis proveržis buvo būtinas, jei Kinija galvoja apie pilotuojamas kosmines misijas.
Prisijungimas truko aštuonias minutes. Jis buvo reguliuojamas mikrobangų radarais, lazeriais ir vaizdo kameromis.

Tyrėjai teigia, kad dviejų objektų, skriejančių 7,8 km/s greičiu, susijungimas turi vykti labai tiksliai. Objektai vienas nuo kito nukrypti gali tik 20 centimetrų.

Teigiama, kad du erdvėlaiviai susikabinę išliks apie dvylika dienų, po kurių jie atsiskirs bei bandys susijungti dar kartą. Po to Shenzhou VIII grįš į Žemę.

Kinija per ateinančius dešimt metų planuoja surengti net dvidešimt pilotuojamų kosminių skrydžių.