Mikro RNR kontroliuoja pelių pieno liaukų vystymąsi

2011-07-22

Hormonai, augimo faktoriai ir keletas baltymų užtikrina, kad vystymasis vyksta teisingu keliu ir

reikiamu laiku. Komponentai atsakingi už žinduolių krutų vystymąsi, manoma buvo puikiai žinomi. Tačiau grupė mokslininkų iš Getingeno, Frankfurto ir Hanoverio atrado, kad krūtų vystymesi, netik hormonai ir baltymai dalyvauja procese. Mokslininkai parodė, kad nedidelės ribonukleorūgščių molekulės atlieka svarbų vaidmenį šiame procese. Pelių pieno liaukoms patiriant trūkumą mikro RNR 212 ir 132, nevyksta vystymasis brendimo metu.

Mokslininkai pirmą kartą parodė gyvūnų modelį, kuriame ribonukleorūgščių molekulės (Mikro RNR) taip pat atlieka svarbią funkciją organų vystymesi. “Tai tapo mums staigmena” – sako projekto vadovas Kamal Chowdhury (Max Planck Institutas). “Pelės naudotos eksperimente, turėjo visus hormonus, augimo faktorius ir baltymus, kurie užtikrina normalų krūtų vystymąsi. Tačiau esant mikro RNR (miR-212 ir miR-132)trūkumui, buvo sukeltas visiškas pieno liaukų latako vystymosi žlugimas.

Puikiai žinoma, kad mikro RNR atlieka svarbų vaidmenį reguliuojant funkcijas ląstelių viduje. Nors jos nekoduoja baltymų, jos atsakingos už tam tikrų baltymų gamybos koregavimą ir į metabolinių procesų įsiterpimą. Tačiau kyla klausimas: kaip ši veikla susijusi su viso organizmo morfologija? “Naudojant įvairius eksperimentus, mes sugebėjome parodyti, kad ši RNR šeima vaidina svarbų vaidmenį pieno liaukų vystymuisi ir mes galime nustati kur šios molekulės įsikiša į reguliavimo procesus” – aiškina Chowdhury.