Atnaujinti skrydžiai į Tarptautinę Kosminę Stotį

2011-11-14

Rusijos erdvėlaivis su vienu amerikiečiu ir dviem rusais pirmadienį sėkmingai pakilo iš Kazachijos stepių. Erdvėlaivis skris į Tarptautinė Kosminę Stotį.

Soyuz TMA-22 nuo žemės pakilo 4:14 ryte Grinvičo laiku iš Baikonur kosmodromo. Misijoje dalyvauja NASA astronautas Danas Burbankas ir du Rusijos atstovai Antonas Shkaplerovas bei Anatolijus Ivanishinas.

Skrydis buvo atidėtas dviem mėnesiams dėl nepilotuojamo erdvėlaivio avarijos rugpjūčio mėnesį. Neįvykęs paleidimas tuomet sukėlė dvejones apie ateities skrydžius į Tarptautinę Kosminę Stotį, nes sudužusi raketa naudoja tą pačią konstrukciją, kaip ir raketos, pakeliančios Soyuz erdvėlaivius į orbitą.

NASA anksčiau išplatino pranešimą, kad Kosminė stotis laikinai gali būti apleista, jei iki senosios astronautų pamainos grįžimo į žemę į Stotį nebus nuskraidinta nauja pamaina.

Rusai teigia, kad erdvėlaivis „Progress“ sudužo dėl gamybos broko. Visi Soyuz erdvėlaiviai buvo pakartotinai patikrinti. Praėjusį mėnesį sėkmingai į kosmosą pakeltas Progress erdvėlaivis, dėl to nuspręsta atnaujinti skrydžius į Tarptautinę Kosminę Stotį.

Astronautai teigia, kad jie pasitiki Soyuz, kurie Rusijos (anksčiau Tarybų Sąjungos) kosmoso programose naudojami jau 40 metų.

Komanda į Kosminę Stotį atvyks pačiu laiku ir nepaliks jos negyvenamos. Dabar Stotyje esanti komanda į Žemę grįš lapkričio 21 dieną. Kitas erdvėlaivis, kurio paleidimas numatomas kitą mėnesį, nuskraidins dar tris astronautus bei taip atstatys normalų Kosminėje Stotyje dirbančių astronautų kiekį.

Tarptautinėje kosminėje stotyje nuolat gyvenama jau vienuolika metų.