Marse vėl bus ieškoma gyvybės

2011-11-11

Pažangiausia NASA mobilioji robotinė laboratorija, kuri tirs vieną labiausiai intriguojančių regionų Marse, bus paleista Lapkričio 25 dieną.

Marso Mokslo Laboratorija į planetą nugabens „Curiosity“ visureigį, turintį didžiausią mokslinės įrangos kiekį iš visų kada nors į planetą siųstų tyrinėjimams skirtų aparatų. Laboratorija bus paleista Atlas V raketa iš Cape Canaveral oro pajėgų bazės.

Jei oro sąlygos nebus palankios paleidimui, jis bus atidėtas iki gruodžio 18 dienos.

Erdvėlaivis raudonojoje planetoje turėtų nusileisti 2012-ųjų rugpjūtį. Toną sveriantis Marso visureigis pirmuosius du misijos metus analizuos Geilo kraterį. „Curiosity“ nusileis ant penkių kilometrų aukščio kalno, kraterio viduryje. Visureigis tirs aplinkos ir oro sąlygas ir sieks nustatyti, ar jos yra tinkamos mikrobams gyventi.

Geilo krateris yra laikomas viena iš labiausiai tinkamų vietų potencialiam gyvybės egzistavimui. Teigiama, kad kalno papėdėje yra molio ir sulfatų, kurie normaliomis sąlygomis susiformuoja tik vandenyje.

„Curiosity“ yra du kartus didesnis bei penkis kartus sunkesnis nei jo pirmtakai „Spirit“ ir „Opportunity“. Visureigis gabens dešimties mokslinių instrumentų įrangą.

Dėl didelio aukščio šis aparatas lazeriais studijuoti objektus galės iš didesnio atstumo. Instrumentai, sumontuoti ant dviejų metrų ilgio rankos galės objektus tirti iš arti. Kiti instrumentai bus naudojami uolienų bei grunto analizėms, taip pat gamtos ir oro sąlygoms tirti bei radiacijai nustatyti. Duomenys turės įtakos ateities pilotuojamoms misijoms.

Tikimasi, kad „Curiosity“ surinkti duomenys padės atsakyti į klausimą, ar planetoje egzistuoja gyvybė.