Metalų molekulės naikina vėžines ląsteles

2011-10-19

EPFL mokslininkai parodė, kad neorganinės, savo sudėtyje turinčios metalų molekulės gali būti panaudotos kovoje su vėžiu.

Chemoterapijos metu yra naikinama vėžio ląstelių DNR, tačiau šio gydymo efektyvumas yra ribotas, nes vėžinės ląstelės įgauna atsparumą. Ląstelėse esantis baltymas PARP sukelia reakciją, kuri sutaiso pažeistą DNR struktūrą. Norėdami pašalinti šį nepageidaujamą efektą, gydytojai naudoja papildomą gydymą.

Tyrėjai nustatė, kad kai kurios molekulės gali aktyviai trikdyti DNR saugančio baltymo veiklą. Tyrimo metu buvo panaudotas chemoterapinis vaistas cisplatinas, kurio sudėtyje yra platinos. Šis vaistas jau buvo naudojamas vėžiui gydyti, tačiau nebuvo žinoma, kad jis taip pat gali pašalinti pašalinius efektus. Vėliau buvo pademonstruota, kad tokį patį poveikį gali sukelti ir vaistai, savyje turintys aukso.

Paskatinti šio atradimo, tyrėjai bando nustatyti, kokios reakcijos vyksta metalų sąveikos su vėžinių ląstelių DNR sąveikos metu.

Chemikai taip pat tikisi, kad šis atradimas atvers naują tyrimų zoną, kurioje galės būti ištirtas visų metalų poveikis vėžio ląstelėms. Naudojant šį metodą galės būti sukurti ir kiti terapiniai gydymai. Nors mokslininkai teigia, kad apie pritaikymą praktikoje kalbėti dar anksti, jie mano, kad šis atradimas yra labai svarbus žingsnis kovoje su vėžiu.