NASA ruošiasi artėjančio asteroido stebėjimams

2011-10-28

NASA tyrėjai pradės asteroido 2005 YU55 stebėjimus naujuoju „Deep Space“ tinklu. Asteroidas pro Žemę mažiausiu atstumu skries lapkričio 8 dieną.

Lėktuvnešio dydžio asteroido stebėjimai prasidės 9:30 ryte, lapkričio ketvirtąją. Tyrimams bus panaudota milžiniška septyniasdešimties metrų antena. Šis stebėjimas truks keturias valandas. Nuo lapkričio 6-osios iki lapkričio 10-osios planuojama atlikti kasdienius keturias valandas truksiančius stebėjimus. Puerto Rike esantis Arecibo radarų kompleksas stebėjimus pradės lapkričio 8-ąją, kai asteroidas prie žemės priartės labiausiai, 3:28 nakties vietos laiku.

Asteroido trajektorija yra apskaičiuota labai tiksliai. Kai jis skries arčiausiai Žemės, atstumas iki jo sieks ne daugiau nei 324600 kilometrų – tai 85 % atstumo nuo Žemės iki Mėnulio. Asteroido sukeliama gravitacija, teigiama, neturės jokios įtakos Žemei – jis nesukels nei potvynių, nei tektoninių plokščių pasislinkimo.

Arecibo observatorijoje atlikti tyrimai parodė, kad šis asteroidas beveik visiškai yra apvalus. Aplink savo ašį jis apsisuka per 18 valandų. Asteroidas yra tamsesnis, nei anglis, todėl megėjai jį pastebėti galės tik teleskopu, kurių apertūros skersmuo yra 15 ar daugiau centimetrų.

Paskutinį kartą šis asteroidas taip priartėjęs buvo 1976 metais, tačiau tuo laikotarpiu apie jo praskriejimą astronomai nieko nežinojo. Kitas panašus priartėjimas numatomas 2028 metais.