Apple Iphone 4 – pirmasis telefonas kosmose

2011-07-07

Jei kiekviena vyriausybės vykdoma programa būtų tokia pigi, per greitą laiką susidurtumėme su rimtomis lėšų problemomis.

Galutinė ir labiausiai užsitęsusi kosminio erdvėlaivio „Atlantis“ misija turėjo 30% tikimybę jog startuos šį penktadienį. Jos metu į kosmosą kartu su erdvėlaiviu keliaus pirmieji žemėje astro telefonai – tai pora Apple iPhone 4 išmaniųjų telefonų, paruoštų pirmam tokio pobūdžio eksperimentui Tarptautinėje Kosminėje Stotyje, naudojant 1 dolerio vertės telefono programą.

Programa pavadinta SpaceLab for iOS naudoja telefone įdiegtą trijų ašių giroskopą, kuris pakeičią žymiai daugiau kainuojančią tokios pat paskirties įrangą. Telefono programa bus matuojama Žemės altitudė, išlinkis, bei atptiks savo buvimo vietą pagal atpažystamas kranto linijas naudojant telefono kamerą. (Astronautai , Tarptautinėje kosminėje Stotyje darys nuotraukas; dar nežinoma ar jie šias nuotraukas talpins į „Instagram“ puslapį.)

Šio bandymo esmė yra padėti, ateityje į kosmosą kylantiems erdvėlaiviams, kurie gali nukrypti nuo kurso, pasiklysti žemutinėje Žemės orbitoje. Kitaip sakant, tai gali daryti įtaką kosmoso GPS atsiradimo pradžią.

Tačiau, tai dar ne viskas. NASA taip pat susidomėjusi kaip iPhone telefonai gali atlaikyti kelionę kosmose, ypač kokį radiacijos kiekį jie gali atlaikyti. Telefonai taip pat darys QR kodų nuotraukas, kad geriau sukalibruotų savo sensorius, bei todėl, kad QR kodai šendieną yra neišvengiami, netgi orbitoje.

Vienas bandymas kurį turi atsiminti kiekvienas iPhone naudotojas yra stebėti ar galite pagauti AT&T ar Verizon signalą iš kosmoso, tai nėra oficiali Tarptautinės Kosmoso Stoties eksperimento dalis. Tyrimo metu, šie telfonai naudos didelės talpos baterijas, taigi astronautams nereikės jaudintis dėl silpno signalo, kuris iškraus jų telefonus ar ieškoti kur galėtų juos pakrauti.