Atrasta nematoma planeta sugerianti visą šviesą

2011-09-28

Nustatyta, kad milžiniška į Jupiterį panaši dujinė planeta yra labiausiai šviesą sugeriantis objektas žinomoje visatoje. Šis atradimas turėtų padėti astronomams lengviau perprasti panašių planetų charakteristikas.

Naujausių tyrimų duomenimis, planeta sugeria net 99,9 % į ja krintančios šviesos – žymiai daugiau, nei bet koks kitas žinomas kosminis objektas. Šis tyrimas atskleidžia ne tik tai, kad tai yra tamsiausia iki šiol tyrinėta planeta, bet ir parodo tai, kiek daug šviesos gali sugerti į Jupiterį panašios planetos.

Planeta TrES-2b buvo atrasta 2006-aisiais. Astronomai stengiasi perprasti šios paslaptingos planetos savybes, tokias kaip jos masė, orbita ir atmosferos sudėtis.

Atrastoji planeta skrieja nepaprastai arti savo žvaigždės, todėl jos paviršius yra labai karštas. Manoma, kad dėl šios priežasties planeta neturi atmosferos, ko pasekoje planeta neatspindi į ją krintančios šviesos.

Panašios į Jupiterį planetos pateikia ir kitų siurprizų. Pagal nustatytus dėsnius kai kurios jos būna per didelės ar per šviesios. Kai kurių planetų orbitos yra labai taisyklingos. TrES-2b yra pirmoji atrasta „tamsioji“ planeta, todėl tai dar viena staigmena.

Planeta buvo stebima Keplerio palydove sumontuotu teleskopu. Planetai apskriejus aplink savo žvaigždę buvo nustatyta, kad didžioji šviesos dalis nėra atspindima, todėl viso ciklo metu planeta švytėjo vienodai. Mokslininkų teigimu, tai pirmasis nustatytas atvėjis, kai planeta šitaip smarkiai neatspindi šviesos.