Norite sulieknėti? Atsikratykite bakterijų

2012-06-19
Sveikiname! Jūs iš tikrųjų sveriate bent kilogramu mažiau nei rodo svarstyklės. Mokslininkai nustatė, kad mūsų organizmuose gyvenančios bakterijos, grybai ir kiti mikroorganizmai kartu sudaro nuo 1 iki 3 proc. visos kūno masės. Taigi, jei sveriate 100 kilogramų, iki trijų jūsų kilograų iš tikrųjų yra ne jūsų, o jų, rašo lifeslittelmysteries.

Žmonių organizmų bakterijų „surašymą“ atliko mokslininkai, vykdantys žmogaus mikrobiomo projektą. Pirmieji projekto rezultatai parodė, kad sveikų žmonių organizmuose egzistuoja dar bent 10 000 skirtingų rūšių mikroorganizmų.

Daugelis jų atlieka naudingą darbą – valo mūsų odą ar padeda mums virškinti maistą. Kai kurie nedaro nieko gero, bet ir nekenkia. Bet įdomu yra tai, kad mokslininkai išsiaiškino, jog beveik kiekvieno žmogaus organizme nuolat būna nedidelis kiekis žalingų bakterijų. Sveikų žmonių organizmuose žalingieji, infekcijas sukelti galintys mikroorganizmai gyvena greta gerųjų ir neutralių. Tiesa, kol kas nežinoma kas lemia šių mikroorganizmų sprendimą atakuoti žmogų ir sukelti infekciją.

Mokslininkai teigia, kad visi mes esame miniatiūrinės pasaulio versijos – kiekvienoje mūsų kūno dalyje gyvena skirtingas bakterijų rūšių rinkinys. Projekto vykdytojus nustebino tai, kad kiekvieno žmogaus mikrobiomas yra unikalus. Pavyzdžiui, ant Petro rankos gyvena kitokios bakterijos nei ant Marytės (nors visi jie atlieka panašias funkcijas).

www.DELFI.lt