Išaiškinta mirtina E. Coli kilmė

2012-08-13

2011 metais įvykusios mirtinos E. Coli epidemijos Vokietijoje paslaptis buvo išaiškinta Mičigano Valstijos universitete (angl. Michigan State University), per vykdytą tyrimą.

Daugiausiai mirčių sukėlęs E. Coli proveržis, nusinešęs 54 gyvybes ir susirgdinęs daugiau kaip 3800 žmonių, buvo susietas su ypatingai pavojinga E. Coli gentimi, kurios ligų atvejų tyrėjai iki šiol nebuvo matę. Naujausiame akademinio žurnalo „PLoS ONE“ numeryje tyrėjų komanda, vadovaujama MSU molekulinės biologijos ir epidemiologijos mokslininkės Shannon‘ės Manning‘ės, siūlo būdą, kaip suvaldyti bakteriją žudikę.

E. Coli gentis O104:H4 turi daug bendrų požymių su kitomis mirtinomis E. Coli bakterijų gentimis, bet tokia požymių kombinacija, kuria pasižymi O104:H4, yra nauja. Tyrėjai nenustatė mechanizmo, kaip sukeliama liga, bet Manning‘ė ir jos komanda rado bakterijos silpnąją vietą – jos biologinį apvalkalą.

Tyrinėjant bakterijos biologinį apvalkalą – daugelio E. Coli bakterijų sankaupą, kurios prisitvirtina prie ląstelės sienelių ir auga užsidariusios pačių sukurtame apsauginiame apvalkale, Manning‘ei, kartu su kolegomis, pavyko nustatyti, kodėl jos tokios mirtinos. Kai Vokietijoje aptikta bakterija suformuoja biologinį apvalkalą- ji pradeda gaminti didesnį Šiga toksino kiekį.

Padidinta Šiga (angl. Shiga) toksino gamyba yra tikėtina priežastis, prisidėjusi prie tokios daugybės inkstų pažeidimų bei 2011 metų ligos proveržio mirčių, – teigė Manning‘ė.

Ši epidemija Vokietijoje išskirtinė tuo, kad dauguma nukentėjusiųjų nuo inkstų pažeidimų buvo suaugusieji. Kitos E. Coli bakterijos, gaminančios Šiga toksiną, pažeidžia inkstus vaikams iki 10 metų, o ne suaugusiems.

Be to, inkubacinis periodas buvo žymiai ilgesnis asmenims, užsikrėtusiems Vokietijos epidemijos metu, nei užsikrėtus, pavyzdžiui, E. Coli O157 – panašia bakterija, kuri taip pat gali būti mirtina. Manning‘ė įsitikinusi, jog taip yra todėl, kad Vokietijos epidemijos atveju, bakterijai reikia daugiau laiko, jog užsiaugintų biologinį apvalkalą. E.Coli O157 bakterijoms toks apvalkalas nėra svarbus.

„Mūsų tyrimai rodo, kad biologinio apvalkalo suformavimas yra labai svarbus toksinų, kurie žaloja inkstus, gamybai. Jeigu galėtume užkirsti kelią biologinio apvalkalo susiformavimui, gali būti, jog ateityje galėsime sustabdyti E. Coli O104:H4 užsikrėtimus.“ – sakė Manning‘ė.

Tolimesniame tyrimų etape didelis dėmesys bus skiriamas mutavusios rūšies kūrimui, kuri galėtų užkirsti kelią bakterijų biologinio apvalkalo formavimuisi. Tai visiškai sustabdytų ligos plitimą, kadangi būtų sudarytos nepalankios sąlygos augti bakterijoms.

1 žvaigždutė2 žvaigždutės3 žvaigždutės4 žvaigždutės5 žvaigždutės (1 votes, average: 5.00 out of 5)