Mikroskopiniai kirminai – raktas Marso kolonizavimui?

2011-11-30

Astrofizikas Stephen Hawking tiki, kad žmonijai norint išlikti reikės kolonizuoti kosmosą. Ar žmogaus kūnas pasiruošęs tokiems išbandymams?

Notthingham universiteto mokslininkai tiki, kad mikroskopinis kirminas (Caenorhabditis elegans arba (C. elegans)) yra biologiškai panašus į žmogų ir gali padėti suprasti kaip žmonės galėtų prisitaikyti prie ilgai trunkančių kosmoso klajonių. Šis tyrimas buvo publikuojamas 2011 metų trečiadienį, Royal Society žurnale „Interface“. Mokslininkai dėsto, kad kosmose kirmino evoliucijos procesas, nuo kiaušinėlių atsiradimo iki brandos yra toks pat kaip ir žemėje. Tai leidžia atlikti eksperimentus nebrangiai ir efektyviai. 2006 metų gruodžio mėnesį mokslininkų komanda, vadovaujama dr. Nathaniel Szewczyk, į erdvėlaivį „Space Shuttle Discovery“ įdėjo 4000 C. elegans. Tyrėjai per šešių mėnesių kelionės, pirmus tris mėnesiu turėjo galimybę stebėti kaip žemutinė žemės orbita (LEO) veikia 12 kirminų rūšis.

„Daugelis mokslininkų sutinka, kad mes galime kolonizuoti kitas planetas. Nors tai skamba kaip scena iš fantastinio filmo tai yra faktas ir jeigu žmonija nori išvengti išnykimo, mes turime rasti būdų kaip gyventi kitose planetose. Laimei, daugelis kosmoso agentūrų turi tokį patį tikslą“, – teigė Dr. Szewczyk. „Įdomu tai, kad daugelis biologinių pasikeitimų, kurie įvyko skrydžio metu, astronautus ir kirminus paveikė vienodai. Mes sugebėjome įrodyti, kad kirminai kosmose gali augti ir daugintis tol, kol erdvėlaivis pasiekė kitą planetą“, – tęsė mokslininkas.

Ekspertai mano, kad žmonijos išlikimas priklauso nuo galimybės kolonizuoti kitų planetų kūnus. Bet žmonija susiduria su ilgo klajojimo kosmose problema. C elegans buvo naudojami tam, kad suprasti žmogaus biologiją žemėje – dabar jie gali mums padėti suprasti kaip apsigyventi Marse.