Juodųjų skylių ir žvaigždžių susidūrimai gali apšviesti tamsiąją visatos pusę

2011-09-20

Mokslininkai bando aptikti juodosios materijos pėdsakus – tai nematoma medžiaga, egzistuojanti didžiojoje visatos dalyje.

Mokslininkai pristatė būdą, kaip galima aptikti žvaigždės ir juodosios skylės susidūrimo sukeliamą juodosios materijos atsiradimą. Toks atradimas įrodytų, kad juodoji materija egzistuoja ir leistų labiau suprasti visatos veikimą. Buvo atlikta simuliacija, kurios metu pirmykštė juodoji skylė praskriejo netoli žvaigždės.

Jei pirmykštės juodosios skylės yra juodosios materijos šaltinis, begales žvaigždžių Paukščių Take laukia neišvengiami susidūrimai. Priešingai nei didelė juodoji skylė, pirmykštė neprarytų žvaigždės, bet sukeltų žvaigždės paviršiaus vibracijas.

Pirmykštės juodosios skylės yra ieškomos tolimosiose galaktikose. Jei ji būtų atrasta, būtų atsakytas klausimas, iš kur atsiranda juodoji materija. Juodoji skylė turi pakankamą masę ir tiesioginį poveikį kitiems objektams visatoje, be to ji nesąveikauja su šviesa, todėl ji puikiai atitinka visus kriterijus.

Saulės paviršiuje taip pat ieškoma juodosios materijos pėdsakų
Saulė buvo panaudotas kaip modelis apskaičiuoti pirmykštės juodosios skylės poveikį žvaigždės paviršiui. Simuliacijos metu naudotas Pleiades superkompiuteris parodė, kaip vibruoja Saulės paviršius juodajai skylei skriejant pro šalį.

Šis tyrimas yra tarsi įrankis kitų pirmykščių juodųjų skylių aptikimui. Mokslininkų teigimu, šis metodas yra pranašesnis nei tiesioginiai žvaigždžių stebėjimai ir matavimai. Pirmykštės juodosios skylės gali sukelti pastebimas žvaigždės paviršiaus vibracijas, todėl mokslininkai bandys tai aptikti ir tolimesnėse galaktikose, ne tik Paukščių Take.

Kiekvienais metais Paukščių Take turėtų vykti apie 10000 panašių susidūrimų, kurių metu turėtų atsirasti juodoji materija.