Atskleisti Kinijos kosmoso užkariavimo planai

2012-01-04

Kinijos vyriausybė paviešino savo kosmoso planus ateinantiems penkeriems metams – šalis išsikėlė tikslus, kuriuos nori pasiekti kosmose pati ir bendradarbiaudama su kitomis šalimis, rašo ,,Forbes”.

Daugiau kosmoso laboratorijų ir žmonių kosmose

Pagrindinis Kinijos kosmoso programos prioritetas yra tęsti tyrimus žemės orbitoje esančiose kosmoso laboratorijose. Šalis planuoja paleisti į kosmosą daugiau laboratorijų tyrimams atlikti, nes jai vis dar neleidžiama prisijungti prie kitų šalių komandų Tarptautinėje kosminėje stotyje. Planuojama į orbitą iškelti žmogaus valdomą laboratoriją ,,Tiangong-1″.

Kosmoso plane nurodoma, kad Kinija toliau nori, kad jos astronautai ilgiau ten pasiliktų. Planuojama statyti naują kosmoso stotį, kurioje vidutinio ilgumo periodams galėtų apsistoti šalies astronautai.

Geresnės paleidimo sistemos

Kitas prioritetas plane – pagerinti dabar turimas paleidimo į kosmosą sistemas. Teigiama, kad naujausios kartos Kinijos raketa ,,Long March-5″ naudos netoksišką ir gamtos neteršiantį kurą ir galės į artimąją orbitą nugabenti 25 tonas krovinių.

Teigiama, kad ,,Long March” raketų 6 ir 7 kategorijos koncentruosis ties krovinių gabenimu į tolimesnes orbitas.

Savo kosmoso bazėse Kinija taip pat planuoja labiau automatizuoti darbą. Nurodoma, kad artimiausiais metais bus pabaigtas naujas Hainano kosmodromas. Šis projektas yra ypač svarbus, nes paleidimo aikštelė bus visai netoli pusiaujo, o tai reiškia, kad Kinija į orbitą galės gabenti daugiau krovinių. Tai ypatingai svarbu kitiems grandioziniams šalies planams.

Mėnulis ir tolimesnis kosmosas

Kinija penkmečio plane taip pat pabrėžia planus pakilti ne tik į artimąją Žemės orbitą. Tiesiogiai nurodoma, kad ,,šalis sieks tirti kitas planetas, asteroidus ir saulę”. Tokių galimybių studija turi būti sukurta jau per ateinančius penkerius metus.

Taip pat Kinija toliau sieks nuskraidinti astronautus į Mėnulį ir tapti antrąja tai padariusia šalimi. Tačiau neaišku, kada tai gali nutikti, nes anksčiau kalbėta apie 2017 metus, dabar šio skaičiaus jau neminima.

Šalis jau sėkmingai paleido du mėnulio palydovus 2007 ir 2010 metais. Dabar planuojama siųsti zondus medžiagų pavyzdžiams Menulyje surinkti.

Šaltinis: ekonomika.lt