Fizinis aktyvumas keičia mūsų DNR

2012-03-08

Jūs galvojate, kad paveldėto DNR negalima pakeisti, tačiau yra atvejų kai tai nėra tiesa, rašoma „Cell Metabolism“ publikacijoje. Naujausi tyrimai rodo, kad kai sveiki bet neaktyvūs vyrai ir moterys sportuoja, tai sukelia gan greitus DNR pasikeitimus. Taip pat, tyrimų metu buvo iškelta idėja, kad rytinė kofeino dozė gali įtakoti raumenis panašiai kaip ir fizinis aktyvumas.

Sportuojant genetinis kodas nesikeičia, tačiau chemiškai ir struktūriškai kinta raumenų DNR molekulės. Šios DNR modifikacijos yra ankstyvieji raumens jėgos ir struktūros genetinio perprogramavimo etapai. „Mūsų raumenys yra labai plastiški. Mes dažnai sakome, kad esame tai, ką valgome. Taigi, raumenys prisitaiko prie to ką jūs veikiate. Jeigu jūs jų nenaudojate, jūs juos prarandate ir tai yra vienas iš mechanizmų, kuris įtakoja šį procesą“, – teigė Juleen Zierath, Švedijos Karolinska Instituto atstovas.

Mokslininkai teigia, kad kofeinas atkartoja raumenų susitraukimo procesą, vykstantį fizinio aktyvumo metu. Nors ir mintis, kad atletai, prieš treniruotę pasimėgavę kavos puodeliu, gali pasiekti daugiau yra įdomi. Tačiau, mokslininkai nerekomenduoja fizinio aktyvumo pakeisti kavos puodeliu. Šie atradimai pateikia įrodymus, kad mūsų genomai yra dinamiškesni negu tikėtasi. Epigenetinės modifikacijos, kurios gali įjungti ir išjungti genus yra ypatingai lanksčios. Jos leidžia mūsų DNR prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos. „Sportas yra vaistas“, – teigė mokslininkai. Ir atrodo, kad tai yra raktas į genomo pasikeitimus bei geresnę sveikatą.