Japonijos mokslininkai ruošiasi apšaudyti asteroidą

2012-03-12

Japonijos kosmoso agentūra (JAXA) ruošiasi surengti dar vieną mokslinę misiją į vieną iš Saulės sistemos asteroidų.

Šis ambicingas kosminis projektas turėtų tapti kosminio aparato „Hayabusa“, 2005 metais sėkmingai nusileidusio ant Itokawos asteroido, paėmusio jo grunto mėginį ir parskraidinusio jį į Žemę, misijos tęsiniu, pranešė „Space.com“.

Pagal JAXA planą būsimasis kosminis aparatas, pavadintas „Hayabusa 2“, į kosmosą bus paleistas 2014 m. pabaigoje. Jo tyrimų tikslas – iš anglies sudarytas maždaug 1 kilometro skersmens C tipo asteroidas 1999 JU3. Japonijos korporacija NEC jau pranešė Japonijos kosmoso agentūros užsakymu pradėjusi projektuoti šį kosminį aparatą.

Skelbiama, kad joninio variklio varomas „Hayabusa 2“ atskris prie asteroido 1999 JU3 2018 metų viduryje ir atliks visą seriją tyrimų bei stebėjimų. Ši kosminė programa įvertinta maždaug 400 mln. JAV dolerių, ji bus maždaug 150 mln. brangesnė, nei pirmoji „Hayabusa“ misija, sakoma pranešime. Kaina išaugs dėl to, kad „Hayabusa 2“ į orbitą kels Japonijos raketa H2A, didesnė nei M-V raketa nešėja, kuri buvo naudota paleidžiant „Hayabusa“. Be to, naujasis aparatas gabens didesnį naudingąjį krovinį, o jo skrydžio programa bus žymiai ilgesnė, nei „Hayabusa“.

„Hayabusa 2“ projekte dalyvaus ir partneriai iš JAV, Vokietijos, Australijos ir kitų šalių. JAXA atstovų teigimu, numatyta, kad „Hayabusa 2“ naudos ne vieną, o du nusileidimo ant asteroido modulius. Be to, kosminiame aparate bus įrengta unikali smūginė sistema, nukreipsianti į asteroidą sprogstamąjį užtaisą, kuris asteorido paviršiuje paliks nedidelį smūginį kraterį. Smūgio metu bus fiksuojama į kosminę erdvę išmestos asteroido medžiagos sudėtis.

Pasak JAXA atstovų, po smūgio atsiradusio kraterio nuotraukos bus iškart išsiųstos į Žemę. Manoma, kad iš jų mokslininkai galės spręsti apie asterodo fizines savybes ir formavimosi ypatumus. Atsiradus krateriui į asteroidą nusileis antrasis tyrimų modulis ir paims naujus grunto mėginius. Numatyta, kad į Žemę „Hayabusa 2“ parveš tris asteroido 1999 JU3 medžiagos mėginius: du iš jų bus paimti iki susidūrimo, o vienas – po. Į Žemę „Hayabusa 2“ turėtų sugrįžti iki 2020 m. pabaigos.

Šiame vaizdo siužete – „Hayabusa 2“ misijos apžvalga.

"Balsas.lt"