Kvantinius kompiuterius gali būti daug lengviau sukurti nei manyta anksčiau

2011-07-22

Kvantinius kompiuterius turėtų būti daug lengviau sukurti, negu anksčiau manyta, nes kaip paaiškėjo,

jie gali dirbti su dideliais skaičiais klaidų ar net trūkstamų komponentų. Šis stebinantis atradimas leidžia mokslininkams dar vienu žingsniu priartėti prie realaus gyvenimo kvantinių skaičiavimo sistemų projektavimo ir kūrimo. Tai įrenginiai, kurie turi milžinišką potencialą įvairiose srityse, vaistų projektavime, elektronikoje ar informacijos kodavime.

Mokslininkai jau seniai žavisi kūrimu kompiuterių, kurie dirba kvantiniame rėžime – tokie maži, kad detalės gaminamos iš atskiro atomo ar elektrono. Vietoj “bitų”, blokų paprastai naudojamų elektroninei informacijai saugoti, kvantinės sistemos naudoja kvantinius bitus arba kitaip “kubitus”.

Medžiagos mažoje skalėje gali elgtis labai skirtingai lyginant su naudojamomis kasdieniniame gyvenime – kvantinės dalelės, pavyzdžiui, gali egzistuoti dviejose vietose tuo pat metu. “Kvantiniai kompiuteriai gali išnaudoti šią keistenybę norėdami atlikti labai didelius skaičiavimus, ir teoriškai, jie galėtų būti suprojektuoti “nulaužti” viešo naudojimo kodų šifravimą ar imituoti sudėtingas sistemas žymiai greičiau nei įprasti kompiuteriai” – sako Sean Barrett, tyrimo vadovas.

Šias mašinas buvo nepaprastai sunku sukurti, tačiau ir mes galvojome, kad jos labai pažeidžiamos klaidoms. Nepaisant 20 metų darbo, naudingi kvantiniai kompiuteriai išliko sunkiai įmenami.