NASA kosminis aparatas praskrido pro kometą

2011-08-04

NASA kosminis aparatas antradienį pradėjo siųsti pirmąsias iš 72 laukiamų nuotraukų, kurias padarė praskrisdamas pro kometą.

Taip tikimasi nustatyti, kaip kometos paviršius pasikeitė po to, kai 2005 metais ji praskrido pro Saulę, praneša naujienų agentūra AFP.

Pirmieji JAV kosmoso agentūros „Stardust-NExT“ erdvėlaivio daryti atvaizdai jau paskelbti NASA interneto puslapyje.

Labiausiai aparatas prie kometos „Tempel 1“ priartėjo 4.39 val. Grinvičo laiku (6.39 val.) Lietuvos laiku. Prasilenkdamas su kometa, jis skubiai darė jos nuotraukas.

Kosmoso ekspertams rūpi sužinoti, kaip kelionė aplink Saulę paveikė maždaug 6 kilometrų pločio kometos, keliaujančios orbita, kuri prie Saulės priartėja tokiu atstumu, koks skiria Marsą ir Jupiterį, paviršių. Paskutinį kartą NASA „Tempel 1“ kometą tyrė 2005 metais misijos „Deep Impact“ metu, kai kometa keliavo Saulės link.

Tuomet į kometą trenkėsi specialus NASA erdvėlaivis, o po susidūrimo gautos medžiagos nustebino mokslininkus: po smūgio pasirodė birių medžiagų debesis, o ne vanduo, ledas ir purvas, kaip kad buvo tikėtasi. Misijos metu taip pat rasta ledo pėdsakų kometos paviršiuje, tačiau ne viduje.