Šiandien vakare šalia žemės vėl praskries asteroidas

2011-08-04

Antrą kartą per pastarąsias penkias dienas šalia Žemės praskries asteroidas. Primename, kad penktadienį vos už 5,47 tūkst. km nuo mūsų praskriejo objektas 2011 CQ1, o trečiadienį pro Žemę praskries asteroidas 2011 CA7, praneša NASA.

Pranešama, kad šio asteroido, kuris buvo pastebėtas tik pirmadienį, dydis – nuo 2,3 iki 5,1 metro. Portalas space.com informuoja, kad trečiadienį 19:25 Grinvičo laiku jis praskries už 103,48 tūkst. km nuo mūsų planetos paviršiaus. Santykinis greitis 9,6 kilometro per sekundę. Jis nusileis žemiau nei geostacionarūs palydovai, kurie yra maždaug 36 tūkst. km aukštyje.

Spaceweather.com praneša, kad asteroidas iš Žemės bus matomas tik kaip 17-o ryškio žvaigždutė, o turintiems galingesnius teleskopus, jo dairytis reikėtų Oriono žvaigždyno apylinkėse.

Penktadienį perpus mažesnis asteroidas 2011 CQ1, kurio dydis buvo apie 1 metrą, praskriejo pro Žemę 0,85 jos spindulio atstumu, po to pakeitė savo orbitą 60 laipsnių, praneša „RIA Novosti“.

Astronomai teigia, kad 2011 CA7 ir 2011 CQ 1 dydžiu prilygstantys asteroidai arti Žemės praskrieja nuolatos, o dėl mažų matmenų jie yra sunkiai aptinkami. NASA atstovai tvirtina, kad nedideli kosminiai akmenys erdvės juostą tarp Žemės ir mėnulio kerta kone kasdien. Space.com praneša, kad potencialiai pavojingi yra maždaug 150 metrų ir didesnio skersmens arti Žemės praskriejantys asteroidai.