Kokį efektą medžiagoms sukelia mikrobangos?

2011-11-16

Mikrobangų sukeliamo karščio ir mobiliųjų telefonų radiacijos paprastoms medžiagoms daromas poveikis yra ne kas kita, kaip paprastas temperatūros padidėjimas.

Tyrimo metu buvo palyginta, kaip medžiagos reaguoja į karštį, sukeliamą mikrobangų ir tradicinio šilumos šaltinio, tokio kaip kaitlentė ar karšta alyva. Šiluma buvo veikiami glicerolio bandiniai. Tyrėjai išmatavo molekulių judėjimo ir greičio pokyčius, kuriuos sukelia šiluma ir mikrobangų sukuriamas elektrinis laukas.

Nustatyta, kad medžiagą veikiant elektriniu lauku, jos dalelės pagreitėja lygiai taip pat, kaip medžiagą šildant įprastu šilumos šaltiniu. Teigiama, kad šildymo tipas neturi žymaus poveikio medžiagos molekulių judėjimui bei greičiui.

Ankstesnių tyrimų metu taip pat buvo nustatyta, kad mikrobangos ir mobiliųjų telefonų skleidžiama radiacija nesukuria jokio šalutinio poveikio, išskyrus įprastą temperatūros padidėjimą.

Teigiama, kad bus atlikta ir daugiau tyrimų, kurių metu bus siekiama išsiaiškinti, kaip mikrobangų sukeliama šiluma veikia biologinius audinius. Šis tyrimas turėtų geriau atskleisti, kokią riziką sukelia mobiliųjų telefonų ir mikrobangų naudojimas.