Aptikta žemės dulkių uodega padės tolimų planetų paieškose

2011-07-27

Ar žinojote, akd Žemė turi savo dulkių uodegą? Prieš kelis mėnesius “Spitzer” kosminis teleskopas praskriejo pro ją, suteikdamas mokslininkams aiškų vaizdą kaip ji atrodo. Tai gali būti labai naudinga informacija planetų medžiotojams, padėsianti aptikti naujus pasaulius.

“Planetos tolimose saulės sistemose tikriausiai turi panašias dulkių uodegas” – sako “Spitzer” projekto mokslininkas Mike Werner. “Ir kai kuriais atvejais šias dulkes lengviau pastebėti nei pačias planetas. Todėl mums reikia išsiaiškinti kaip jas atpažinti.”

“Tai labai sudėtinga, ir paprastai neįmanoma tiesiogiai pamatyti egzoplanetas. Jos yra santykinai mažos ir blankios, pasislėpusios už žvaigždžių spindesio. Dulkių uodega, kaip žemės, galėtų nurodyti aiškesnį signalą, kad planeta egzistuoja. Ir galėtų perspėti mokslininkus, kad planeta per maža ir jos kitu būdu pamatyti neįmanoma.”

Žemė turi dulkių uodega ne todėl kad pati planeta yra dulkėta, bet dėl to kad visa saulės sistema tokia yra. Tarpplanetinė erdvė užpildyta dulkių fragmentais susidariusiais iš asteroidų ir kometų. Kai žemės skriejimo orbita susiduria su šia dulkėta aplinka, planetos gale susiformuoja uodega.