Didžiausios supernovos sprogimas galutinai įrodė naujo supernovų tipo egzistavimą

2011-07-28

Astronomam pavyko užfiksuoti kaimyninėje nykštukinėje galaktikoje pačios sunkiausios iki šiol stebėtos žvaigždės žūtį. Supernovos SN2007bi sprogimo stebėjimas, trukęs kelerius mėnesius ir vėlesni kelerių metų duomenų tyrimai, patvirtino prielaidą, jog ji priklauso naujam, unikaliam tipui.

SN2007bi žybsnis buvo užfiksuotas dar 2007 metų pradžioje vykdant projektą SNfactory, kurį koordinavo Berkeley Lab. Supernova jau tuomet dauguma parametrų sumušė iki tol buvusius rekordus, tad žaibiškai pritraukė daugelio mokslininkų dėmesį.

Dabar gi, išanalizavę surinktą informaciją, astrofizikai padarė stulbinančią išvadą – supernovą sukūrusi senoji žvaigždė turėjo būti gigantiškos masės – mūsų gimtosios Saulės masę galėjo viršyti ne mažiau kaip 200 kartų.

Tai savu ruožtu reiškia, jog ji buvo pati didžiausia žvaigždė iš kada nors mokslininkų stebėtų mūsų galaktikos ribose ir jos artimiausiuose regionuose. Įvertinti nutolusių galaktikų platybėse besislepiančių žvaigdžių dydžius ir mases būna sudėtinga, tad visai neaišku, kokie yra tikrieji rekordiniai žvaigždžių dydžiai Visatos mąsteliais. Iš jau mokslui žinomų žvaigdžių, pagal masę ją būtų galima sulyginti nebent su žvaigžde, besislepiančia Bijūno ūke (Peony nebula) – pastarosios masė vertinama panašiai 150-200 Saulės masių.

Kad būtų lengviau įsivaizduoti apie kokius dydžius kalbama, peržiūrėkite šią plačiai išplitusią animaciją.

1 žvaigždutė2 žvaigždutės3 žvaigždutės4 žvaigždutės5 žvaigždutės (1 votes, average: 5.00 out of 5)