Mokslininkai žengė svarbų žingsnį link vaistų nuo ŽIV atradimo

2011-11-25

Dėka neseniai išrasto molekulinio mišinio, mokslininkai sukūrė stiprų prevencinį mišinį nuo ŽIV, virusas kuris sukelia AIDS, kuris greitai gali pasiekti vaistinių lentynas. Šis sintetinis mišinys, žinomas kaip „PD 404, 182“, gali palaužti AIDS sukeliantį virusą, prieš jam užkrečiant ląsteles. Mokslininkai tiki, kad mišinys nesąveikauja su virusiniais baltymais, tačiau sąveikauja su kitomis ląstelėms būdingomis medžiagomis. Kadangi, šis mišinys nesąveikauja su virusui pažįstamais komponentais, virusas nesugebės išvystyti atsparumo šiam mišiniui.

Kol šis mišinys nėra patvirtintas vaistas nuo ŽIV, naudojant jį išoriškai, kaip tepamąjį gelį, jis gali veikti kaip prevencinė priemonė. Junginio išradėja, Zhilei Chen, teigia, kad naudojant tepamąjį gelį, jis veiktų kaip barjeras, kuris nedelsiant sunaikintų virusą prieš jam patenkant į ląsteles, taip pat prieš perduodant virusą kitam žmogui.

Įdomiausia, kad mokslininkė Z. Chen nesitikėjo atrasti šio prevencinio mišinio, ji su savo tyrimų komanda peržiūrinėjo molekules ir ieškojo vaistų nuo Hepatito C. Tačiau tyrimo metu komandos dėmesį patraukė neįprastas „PD 404,182“ mišinys. Nieko nelaukdami mokslininkai išbandė kaip šis mišinys reaguoja su ŽIV virusu. Mokslininkai teigia, kad šis junginys turi unikalų ir labai svarbų mechanizmą: visi žinomi virusiniai mišiniai sąveikauja su virusų membranomis, tačiau naujai išrastam mišiniui tai nebūdinga. Jis ignoruoja viruso membraną, bet kažkokiu būdu sugeba sugriauti virusų struktūrą. Ši mišinio savybė yra ypatingai svarbi todėl, kad žmonių ląstelės turi panašias membranas. Z. Chen pabrėžia, jeigu šis mišinys sugebėtų palaužti viruso membranos struktūrą, jis galėtų nužudyti ir žmogaus ląsteles. Tačiau „PD 404,182“ ignoruoja membranas todėl mokslininkai ir toliau šį mišinį tyrinėja kliniškai.

Prieš pradedant šio vaisto gamybą, reikėtų atlikti daug svarbių užduočių. Pirmiausia atlikti išsamius bandymus su gyvūnais ir įsitikinti ar šis preparatas yra saugus žmonėms. Galiausiai, bendradarbiaujant su chemikais turi būti pasiektas didesnis šio vaisto efektyvumas ir tik tada galima tikėtis, kad šis mišinys taps tikru vaistu nuo ŽIV.