Plastikinių butelių medžiaga kenkia virškinimui

2011-07-28

Prancūzijos mokslininkai nustatė, kad plastikinių maisto pakuočių sudėtyje esantis polimeras bisfenolis A neigiamai veikia žarnyno veiklą.

Tulūzos (Prancūzija) Nacionalinis agronominių tyrimų institutas pranešė, kad jo mokslininkams pirmą kartą pavyko nustatyti žalingą bisfenolio A poveikį virškinamajam traktui. Vykdydami bandymus su laboratoriniais gyvūnais, šio instituto mokslininkai aptiko, kad žiurkių žarnynas neigiamai reagavo net į nedideles bisfenolio A (BPA) dozes.

Tyrimo rezultatai paskelbti žurnale „Proceedings of the National Academy Sciences“.

Pasak instituto atstovų, tyrimas, kuriame buvo naudojamos ir žmogaus žarnyno ląstelės, atskleidė, kad ši cheminė medžiaga mažina žarnų sienelių pralaidumą ir silpnina organizmo imuninės sistemos reakciją į žarnyno uždegimą.

Bisfenolis A naudojamas polikarbonatinio plastiko gamyboje ir epoksidinėse dervose, jo yra kūdikių buteliukuose ir kituose induose, plastikinėje maisto ir gėrimų taroje, gaiviųjų gėrimų skardinių vidinėje dangoje bei kituose produktuose.

Pasak „Physorg.com“, daugiau nei 130 tyrimų, atliktų per praėjusius 10 metų, net mažus BPA kiekius susiejo su rimtomis sveikatos problemomis, nutukimu, krūties vėžiu, ankstyva lytine branda ir įvairiomis ligomis. Prancūzijoje atliktu tyrimu siekta išsiaiškinti, kaip bisfenolis A veikia pirmąją su juo susiduriančią organizmo dalį – žarnyną.

Prancūzijos Nacionalinis agronominių tyrimų instituto tyrėjai laboratorinėms žiurkėms oraliniu būdu skyrė bisfenolio A dozes, kurios buvo maždaug 10 kartų mažesnės už žmogaus sveikatai nepavojinga laikoma kasdieninę BPA normą. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad BPA sumažino žarnų sienelių, per kurias į organizmą patenka vanduo ir maisto medžiagos, pralaidumą. Mokslininkai taip pat išsiaiškino, kad tie žiurkių jaunikliai, kurie dar motinos gimdoje gaudavo BPA, susidūrė su kur kas didesne smarkių žarnyno uždegimų brandžiame amžiuje rizika.

Instituto pranešime teigiama, kad pavyko nustatyti didelį bandomųjų gyvūnų žarnyno jautrumą bisfenoliui A, o tyrimo rezultatai ragina plėsti šios medžiagos poveikio žmonėms studijas.

Šių metų pavasarį šeši didžiausi JAV kūdikių maitinimui skirtų buteliukų gamintojai pranešė nutraukę BPA naudojimą savo produktuose.