Plazma gali būti panaudojama vandeniui sterilizuoti

2011-11-16

Tyrėjai atskleidė, kad jonizuota plazma gali būti naudojama kaip anti bakterinis sterilizatorius. Naujos bakterijos atsiranda tik praėjus savaitei po plazmos panaudojimo.

Įrenginiai, galintys sukurti tokią plazmą yra pigūs, o tai reiškia, kad tai gali išgelbėti daug gyvybių besivystančiose šalyse, stichinių nelaimių ištiktose vietose ar karo lauke, kur sterilaus vandens atsargos – naudojamos naujagimių priėmimo ar kitų operacijų metu – yra labai negausios, be to sterilų vandenį sunku pagaminti.

Plazma bakterijas pražudyti gali ne tik vandenyje. Jonizuotomis dujomis gali būti sterilizuojami ir medicininiai instrumentai bei žaizdos. Teigiama, kad plazma atokiose vietovėse greitai gali pakeisti antibiotikus bei chloro tirpalą.

Tvirtinama, kad atlikto eksperimento metu plazma pavyko sunaikinti net 99,9 % vandenyje buvusių E. Coli bakterijų vos per kelias valandas. E. Coli bakterija sukelia ligos protrūkį ar net mirtį bei užteršia mėsą, sūrį bei daržoves.

Plazma vandenį sterilizuoja laikinai paversdama jį rūgštimi. Jonizuotos molekulės yra linkusios reaguoti su kitomis molekulėmis. Vandenyje susikuria aktyvūs vandenilio peroksido bei įvairių nitratų bei nitritų junginiai, kurie yra žinomi kaip antimikrobiniai junginiai.

Vanduo sterilus išlieka net po savaitės. Tai vyksta greičiausiai dėl to, kad jame vis dar išlieka maža dalis bakterijas žudančių nitratų, nors visų kitų junginių kiekis vandenyje pasidaro lygus nuliui.