Kinijoje gimė pirmoji transgeninė avis

2012-04-23

Kinijos BGI mokslininkai kartu su genetikos ir vystymosi biologijos institutu, Kinijos mokslų akademija (CAS), Shihezi universitetu ir Xinjiang provincija padarė perversmą gyvūnų klonavime. Pirmoji pasaulyje transgeninė avis, „pagaminta“ pasitelkus supaprastintą „rankinio klonavimo“ technologiją, sėkmingai gimė 2012 m. kovo 26 dieną, Kinijos Xinjiang Uygur regione.

„Transgeninė avis vardu „Peng Peng“ svėrė 5,74 kg“, – džiaugsmingai pasakojo Dr. Yutao Du, BGI Ark biotechnologijų korporacijos direktorius. Šis projektas prasidėjo prieš daugiau nei du metus. Be bendro klonavimo technologijos neefektyvumo (tik maža dalis atkurtų embrionų išsivysto į sveikas atžalas) mokslininkai turėjo įveikti ir papildomus sunkumus. Inovatyvi, supaprastinta klonavimo technologija pavadinta „rankiniu klonavimu“ (angl. Handmade Cloning, HMC) pasižymėjo mažiau sudėtingos įrangos poreikiu, paprastesnėmis procedūromis, mažesniais kaštais ir didesniu efektyvumu.

2009 metais iš donorų buvo paimtos ląstelės ir genetinės manipuliacijos būdu buvo sukurta transgeninių ląstelių linija. 2011 metais atlikus daug bandymų buvo sėkmingai įkurta HMC avių klonavimo sistema. Mokslininkų teigimu genetinės modifikacijos gali lemti geresnės kokybės mėsos atsiradimą, nes būtent tokioje mėsoje riebiosios rūgšties bus mažiau.