Marse žaibuoja – pirmieji tiesioginiai įrodymai

2011-08-12

Mičigano universiteto tyrėjų teigimu, Marse kylančių dulkių audrų metu jiems pavyko užfiksuoti elektros iškrovų požymius.

Pasak profesoriaus Chriso Rufo, kilus vienai stipriai dulkių audrai pavyko užfiksuoti galingas ir staigias elektros iškrovas. Mokslininko teigimu, nors Marse nebūna lietaus, tačiau atrastas žaibavimo reiškinys yra labai svarbus. Marso dulkių audrų metu užfiksuotas elektrinis aktyvumas yra labai reikšmingas atradimas tiriant Raudonąją planetą.

„Jis daro poveikį atmosferos cheminei sudėčiai, tinkamumo gyventi sąlygoms, tai reikšmingas dalykas ruošiantis būsimoms pilotuojamoms Marso tyrimų ekspedicijoms. Tai net gali turėti įtaką gyvybės atsiradimui, kaip pavyko įrodyti 6-ąjį XX a. dešimtmetį atliktais eksperimentais“, – sakė šio universiteto Atmosferos, vandenynų ir kosmoso tyrimo mokslų fakulteto profesorius Niltonas Renno.

Tyrėjų grupės narys, NASA Reaktyvinio judėjimo laboratorijos technologijų ir tyrimų sistemų padalinio vadovas Michaelas Sandersas pareiškė, kad Marsas nesiliauja stebinęs. Pasak jo, kiekvieną kartą atidžiau pažvelgus į šią planetą atrandama naujų dalykų.

Mičigano universiteto mokslininkų tyrimo rezultatai bus paskelbti žurnale „Geophysical Research Letters“.