Vaistas nuo narkotikų priklausomybės

2011-07-28

JAV Nacionalinio priklausomybių nuo narkotikų instituto finansuotų tyrimų metu mokslininkams pavyko sukurti skiepą, kurį gavusios pelės ilgą laiką nebejautė kokaino efektų. Tikimasi, kad panašiu principu pavyks sukurti vaistą, padėsiantį žmonėms atskratyti priklausomybių – nuo įvairių narkotikų ar nikotino.

JAV Cornello universiteto medicinos mokslininkai sukūrė skiepą, kuris pelėms suteikė ilgalaikį imunitetą nuo kokaino efektų. Skiepas buvo veiksmingas mažiausiai 13 savaičių.

Paskiepytų pelių imuninė sistema gindavosi nuo joms duoto kokaino molekulių, tad pelės nebejuto kokaino efektų ir, priešingai nei įprasta gavus šio narkotiko, nebebuvo hiperaktyvios.

Universiteto medikai mano, kad panašų principą būtų galima taikyti ir kovojant su žmonių priklausomybėmis nikotinui, heroinui ar opiatams. Mokslininkų sukurtas sprendimas yra palyginti nesudėtingas ir gali būti greitai bandomas su žmonėmis.

Minėtas skiepas sukurtas iš dalies kvėpavimo takų infekcijas sukeliančio viruso (adenoviruso) ir chemiškai į kokainą itin panašios medžiagos. Tad žmogaus imuninė sistema po tokio skiepo turėtų kokainą vertinti kaip priešišką medžiagą ir nuo jos gintis. Natūrali žmogaus imuninė sistema kokainą toleruoja.