Žmonių gydymas matematika, matematikos svarba medicinoje

2012-04-26

Suprasti kaip gyja mūsų kūnai yra sudėtingiau nei suskaičiuoti iki trijų. Tačiau Queensland technologijos universiteto (QUT) mokslininkas tiki, kad matematika turi atsakymus į visas sudėtingas biologines problemas.

Profesorius, matematikas, QUT sveikatos biomedicininių inovacijų (IHBI) instituto narys Graeme Pettet, teigia, kad matematika gali padėti lengviau suprasti odos ir kaulų struktūrą bei atsaką į skirtingas gydymo metodikas, kas galiausiai įtakotų ir geresnių terapinių inovacijų atsiradimą. „Matematika tai bet kurio mokslo kalba, taigi jeigu yra erdvinės arba laikinos variacijos jos gali būti apibūdinamos matematiškai“, – teigė mokslininkas. Profesorius G. Pettet kartu su mokslininkų komanda koncentruojasi į odos auginimą laboratorijoje bei jos augimo ir atsistatymo procesų analizavimą.

„Odą apibūdinti yra labai sunku. Ji yra labai netvarkinga ir labai sudėtinga. Beje, dauguma inžinierių ir biologų naudojamų odos apibūdinimų yra paremti įvairiomis matematinėmis schemomis ir diagramomis. Kai mes suprasime odos struktūrą ir vystymąsi, mes galėsime pradėti analizuoti kaip šis vystymasis įtakoja odos gijimą ir ligas“, – patirtimi dalinosi profesorius. Profesoriaus teigimu jo tyrimas, pirmą kartą istorijoje, įformins ląstelių gijimo sąveikų teorijas. „Akivaizdu, kad žinių gilinimas ląstelinių procesų sudėtingų, bet suderintų tarpusavio sąveikų srityje suteiktų didelį terapinių inovacijų potencialą“, – teigė mokslininkas.

Nepaisant fakto, kad oda yra geriausiai prieinamas žmogaus organas, profesoriaus teigimu, mokslininkams reikia dar daug išmokti apie odos veikimo funkcijas. „Odos funkcijos gali būti paaiškinamos ląstelių funkcionavimu ir išvaizdos keitimu, tačiau kas verčia jas tai daryti nėra tiksliai žinoma. Mano darbas yra suprasti ir išrasti būdą apibūdinti tai ką visi žino bei viską sujungti į vieną visumą“, – aiškino G. Pettet. Nors mokslininkų ilgojo laikotarpio tikslai dar yra nepasiekiami, profesoriaus tyrimas atvėrė naują sritį, kur matematinės formulės ir technikos, kurios iki šiol nebuvo taikomos, suteikia naudingų biologinių ir matematinių įžvalgų.