Bakterijų tarpusavio bendradarbiavimas daro įtaką planetos klimato atšilimui

2011-10-14

Vandenynų gelmėse bakterijos suauga ant mažų anglingų uolienų. Tyrėjai nustatė, kad šios bakterijos siunčia cheminius signalus, kad galėtų aptikti kitas netoliese esančias bakterijas. Jei netoliese yra pakankamai bakterijų sanbūrių, jos masiškai pradeda išskirti fermentus, kurie išskaido anglies turinčias daleles į kitus geriau virškinamus vienetus.

Šis atradimas parodo, kad bakterijos gali priimti bendrus sprendimus.

Uolienų dalelėse esanti anglis yra atmosferinio anglies dioksido pavidalu. Tai dujos, sukeliančios šiltnamio efektą. Bakterijų tarpusavio bendradarbiavimas gali padėti padėti šioms dujoms iškilti į paviršių, vietoje to, kad jos pasiliktų vandenyno gilumoje.

Mokslininkai teigia, kad tokiu atveju iš atmosferos į vandenyno gelmes patenkančio anglies kiekis smarkiai sumažės. Teigiama, kad į vandenį patekusi anglis į atmosferą lengvai sugrįžti negali, todėl šis bakterijų tarpusiavio bendradarbiavimas smarkiai daro įtaką Žemės anglies kaitos ciklą.

Teigiama, kad vis daugiau anglies dioksido patenkant į atmosferą ir mažesniems anglies kiekiams nusėdant vandenyno dugne, smarkiai sustiprės šių dujų sukeliamas šitlnamio reiškinys.